Tarihçesi

KONYA OTOGARI

Tarihçesi

Cumhuriyet Döneminde Konya’da Yapılan İlk Şehirlerarası Otogar

1954 yılında Konya imar planında tarihi kent merkezinin güneydoğu bölgesinde günümüzde ‘Eski Garaj’ olarak bilinen şehirlerarası otobüs terminali önerisi bulunmaktadır. İmar planında yer alan otogar 1955-1957 yılları arasında yapılmıştır. Önce 7.500 m2lik alanda bir hal binası yaptırılmış daha sonra şehirlerarası garaj ve itfaiye garajı inşa edilmiş, akabinde büyük bir borsa binası yapılmıştır.

 Konya’da Yapılan İkinci Şehirlerarası Otogar

1967’de hazırlanan Nazım İmar Planı doğrultusunda kent içerisinde kalan eski şehirlerarası otobüs terminalinin kuzey kesiminde Ankara ve İstanbul yolu girişlerinin bulunduğu bölgeye alınması ile yeni bir çekim merkezi oluşturulmuş ve 110.000 m2 alan üzerinde 1971 yılında hizmete açılmıştır. Bugün yerinde Nalçacı Caddesi üzerinde 42 katlı ‘Kule Site AVM’ olarak bilinen yerleşke bulunmaktadır.

Konya’da Yapılan Üçüncü Şehirlerarası Otobüs Terminali

Günümüzde aktif faaliyet gösteren Konya Şehirlerarası Otobüs Terminali; 1997 yılında Türkiye Cumhuriyeti 54. Hükümet Başbakanı Prof. Dr. Necmettin ERBAKAN tarafından temeli atılarak yapımına başlanmış, 05.05.2000 yılında açılarak şu anki mevcut bulunduğu konumda 146.000 m2 gibi büyük bir alan üzerinde hizmet vermeye başlamıştır. Kurulduğu ilk günden itibaren otobüslerin vaktinde kalkmasını sağlayarak disiplinli işleyişiyle bilinen Konya Otogarı, 10.07.2003 tarih ve 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu, 10.07.2004 tarih ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 11.04.2005 tarih ve 37 sayılı Terminaller ve Garajlar Yönetmeliği kapsamında kanun, yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde Konya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı Terminaller Şube Müdürlüğü uhdesinde Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı’ndan aldığı T1 yetki belgesi ile faaliyetlerini yürütmektedir.